Seuran esittely

TURUN LIIKUNTASEURA RY. - TLS

Turun Liikuntaseura on perustettu vuonna 2008 ja varsinainen toiminta aloitettiin 3.9.2008. Turun Liikuntaseuran toiminnan lähtökohtana ovat:

Turvallisuus

Luotettavuus

Suvaitsevaisuus

TLS toimii Turun alueella tarjoten perusvoimistelutunteja, rytmisen voimistelun harjoituksia pienistä aloittelijoista SM-tason voimistelijoihin asti sekä balettitunteja. Seuran toiminta on aktiivista ja varsinaisen liikuntatoiminnan lisäksi TLS on järjestänyt useita kansallisia kilpailuja, osallistunut näytös- ja esitystoimintaan ja kansallisiin sekä kansainvälisiin kilpailuihin.

Turun Liikuntaseuran valmentajat ja voimistelijat ovat tehneet yhteistyötä eestiläisen Võimlemisklubi Piruett -seuran valmentajan Nadezda Logvinenkon kanssa vuodesta 1991 alkaen. Logvinenko on rytmisen- ja joukkuevoimistelun ammattivalmentaja.

TLS on aktiivisesti Suomen Voimisteluliitto ry.:n toiminnassa mukana järjestötasolla. Ulla Huhtala on toiminut Suomen Voimisteluliiton rytmisen voimistelun valiokunnan varapuheenjohtajana vuosina 2001 - 2011 sekä kilpailutyöryhmän puheenjohtajana 2006 - 2008. Ulla Meltsas on puolestaan toiminut rytmisen kilpailutyöryhmän jäsenenä vuodesta 2007-2009 sekä 2023 ja Suomen Voimisteluliiton VOTO lajiryhmän jäsenenä 2002 - 2011. Essi Huhto on SVOLIn rytmisen voimistelun kulttuurinmuutos -työryhmässä.

Turun Liikuntaseura on aktiivisesti kehittämässä Suomen Voimisteluliiton rytmisen voimistelun kilpailujärjestelmää. Tästä kehitystyöstä voidaan mainita erityisesti Ikäkausikilpailujärjestelmä, jossa järjestettiin ensimmäiset kilpailut helmikuussa 2010 ja Välinekilpailujärjestelmä, jossa järjestettiin ensimmäiset kilpailut toukokuussa 2014. Molempien kilpailujen järjestelyistä vastasi TLS.

RYTMINEN VOIMISTELU

Rytminen voimistelu on monipuolinen ja kaunis voimistelulaji, jossa musiikki, voimistelijan liike ja väline muodostavat kauniin ja harmonisen kokonaisuuden. Rytmisen voimistelun sanotaan olevan maailman kaunein urheilulaji. Rytminen voimistelu on monipuolinen taitolaji, joka luo hyvät edellytykset myös muille urheilulajeille. Rytminen voimistelu aloitetaan yleensä 5-7-vuotiaana. Turun Liikuntaseurassa sinulla on mahdollisuus harrastaa lajia omaksi iloksesi tai tavoitteellisesti huipulle.

Turun Liikuntaseurassa on sekä rytmisen voimistelun yksilöryhmiä 5-vuotiaista alkaen että rytmisen voimistelun joukkueita, joita valmentavat ammattitaitoiset ja pitkän kokemuksen omaavat innostuneet valmentajat.